10 תחנות תרבות, צנזורה ושובו של הדומו

‫ד"ר גלעד פדבה ביקש ממני לכתוב 10 תחנות תרבות למדור בעריכתו בגו-גיי. כתבתי. הוא סירב לפרסם את ‫התחנה הרביעית בה מוזכר השב"כ. הצעתי שהיא תפורסם בבלוג שלי ונשים לינק אליה. הוא סירב. הצעתי להחליף אותה ‫בטקסט שמספר שהיתה כאן צנזורה. הוא סירב. שאלתי מה הסיבה לצנזורה, ולא קיבלתי תשובה.‬ הטקסט פורסם בגיליון 44 של המגזין המומלץ ע' קוירית, שלא מפעיל צנזורה או עריכה על הטקסטים המפורסמים בו. גלעד פדבה וטל איתן אימו לתבוע אותי ואת ע' על הוצאת דיבה ולשון הרע והאשימו אותי באלימות. תמצאו כאן את הטקסט הלא מצונזר כפי שפורסם ב ע' קוירית, וכן את ההתכתבויות השונות שלי עם גלעד, טל איתן ועוד. שתדעו.

הניתוח שלי לקריטריונים המחמירים של גוגיי לפרסום דברים על השב"כ להלן:

גוגיי הוא אתר תקשורת של הומואים שרוצים להיות לב הקונצנזוס הציוני. לשם כך הם צריכים להיות יותר מאצ'ואים מגברים סטרייטים ולהוכיח את שייכותם לקולקטיב הלאומי בבחינת "סליחה שאנחנו הומואים, אנחנו עושים צבא כמו כולם". לכן דברים דומים למה שכתבתי יכולים להתפרסם ב"הארץ" אבל לא בגוגיי. כתבתי על התופעה בטור "ביטחון לכולןם או לאף אחתד" שאף התפרסם בגוגיי, בו טבעתי את המונח "דומואים", הומואים שרוצים להיות דומים לקונצנזוס. קטעים.

והנה גם קישור לקומונה של ע' קוירית, בה תוכלו למצוא את ההתכתבות בינו לבין גלעד פדבה, בה ע' קוירית מציע לגלעד במה חופשית בפנזין.

Forwarded conversation
Subject: הזמנה להשתתף בפרויקט התקשורתי "10 תחנות"
————————

From: גלעד <>
Date: 2010/7/18
To: queerveg@gmail.com

לכבוד

יוסף/ה מקייטון

יוסף/ה היקרה,

אני עורך כעת (בהתנדבות) מדור מיוחד המתפרסם באתר

gogay.co.il

ושמו: "10 תחנות". בכל פעם, מישהי/ו הקשור – ו/או תומך/ת – בקהילת הלהט"ב, חולק/ת עם הקוראים/ות את עשר תחנות התרבות האינטימיות שלה/ו. הכוונה היא לספר בקצרה, על עשרה שירים/להיטים/טקסטים ספרותיים/תמונות/דימויים/גיבורי/ות-תרבות שהשפיעו במיוחד על חייך.

כל דוגמה צריכה להיות מלווה בקישורית (לינק) לדימוי/קליפ/תמונה מהאינטרנט  ולכלול הסבר שלך באורך 50-90 מילה בלבד (אם אותה "תחנת תרבות" אינה בעברית, אז עדיף שההסבר יכלול גם תמצית-התרגום).

הנה קישורית לכל הטורים שהתפרסמו עד כה במסגרת "10 תחנות":

http://www.gogay.co.il/culture/SubCat.asp?id=156

הנני מקווה מאוד שתסכימי, באדיבותך הרבה, להשתתף בהתנדבות בפרויקט זה, ולשלוח לעיוננו את רשימת "10 תחנות" התרבות הפרטיות שלך בליווי קישוריות והסברים קצרים ומרתקים.

אנא תעדכני אותי, האם תוכלי להשתתף בפרויקט "10 תחנות"?

בתודה רבה,

גלעד

ד"ר גלעד פדבה

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/7/18
To: גלעד <>

גלעד, אתה חמוד ואשתתף בכיף רב בסדרת הכתבות שלך🙂 אתה גם יודע לעשות שמוזינג וההרצאות שלך בסקס אחר מעניינות. למתי זה צריך להיות מוכן?

עצומה למען שימוש בשפת סימנים כשפה רשמית
http://www.atzuma.co.il/payitfwdisl
2010/7/18 גלעד <>

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/7/19
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

היי יוסף/ה,
אני מקווה לפרסם את הטור תוך כשבועיים בערך מיום קבלתו ועריכתו.
אשמח אם תוכלי לשלוח אלי את הטור במהלך השבוע-שבועיים הקרובים.
המון תודה & שמוזינג,
גלעד

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/7/30
To: גלעד <>

הי גלעד,
הנה הטור, ותמונות מלוות מצורפות.
ההערות בסוגריים מרובעים הן אליך, לא חלק מהטור.
מקווה שחרגתי יותר מדי🙂
יוסףה

====================

יש אינסוף דרכים לסדרת הכתבות '10 תחנות תרבות' ללכת בהן. מתוכן שתיים הן בולטות ומנוגדות:

הסידרה עלולה להתכנס, להגיע לאיזו משמעות פחות או יותר מוסכמת של מה זו תרבות (נגיד, סרטים), ומי ראוי להגדיר מהי תרבות (נגיד אנשי תקשורת אשכנזים). היא עלולה לבסס את מעמדן של דמויות משפיעות ממילא, וצורות תרבותיות מקובלות ממילא.

אך הסידרה עשויה גם להתפזר, למוסס את המושג 'תרבות', לנשוך אותו בפיטמות שיצעק. לא לתת לשום הגדרה של 'תרבות' לנוח בלי להציק לה. להתנגד לתהליך בו גלרית המשתתפות בסידרה לאורך זמן יוצרת חבורה סנובית של מי שמגדירים מהי התרבות.

למען האפשרות השניה, הנה 10 התחנות שלי, ועוד קצת:

1 – התחנה המרכזית בבאר-שבע
המקום מושלם. אפשר לאכול פלאפל בזול, או לעשות קעקוע או פירסינג, נוח להגיע לכאן מכל מקום, ובניגוד לדעה הרווחת בת"א, לא לוקח הרבה זמן. האפרטהייד הישראלי סובל כאן את העירבוב האקראי של סטודנטית בדואית ליד חיל בצבא הכיבוש ליד היפי אשכנזי ליד קשישה אתיופית. התחנה פתוחה, היא רחוב ולא קניון. אחת התחנות היחידות שנשארו כך בערים הגדולות בארץ. האבטחה רגועה-עד-לא-מורגשת. והעיקר: השירותים. תמורת שקל אחד תוכלו לקבל את אתר הקרוזינג ההומה והמספק ביותר שתכירו. יש גלורי הולז (חורי הצצה), יש מבטים במראה, יש סקס באוויר – וכמובן בתאים. מהחיל הפסיבי המהגר מברה"מ לשעבר, דרך הבחור היהודי-דתי המבוגר ועד הדובון הפלסטיני הנאנח – עוד לא קרה שהלכתי לשם ולא יצאתי מסופקת.
http://zochrot.org/index.php?id=452
[תמונה: תחנה מרכזית באר-שבע. הקישור צריך להיות מהמשפט: "עוד לא קרה שהלכתי לשם ולא יצאתי מסופקת"]

2 – תחנת רכבת ארלוזורוב
גם לת"א יש את המקומות שלה, ותחנת הרכבת בארלוזורוב מקבלת חשיפה מחודשת אחרי נסיונות הטיהור-המיני (כמו טיהור אתני, רק מיני) של גן העצמאות הזכור לטוב. אם יש לך סידורים בת"א, בואי כשעה לפני הזמן וצא לתור את הגן שסביב התחנה. השבילים נאים ופינות המסתור מפתיעות. יש פרטיות בין השיחים – ויש שם גם בחורים חרמנים. אם לא מצאת מישהו לטעמך, יש צל, ספסלים ורכבות ואוטובוסים לכל מקום בעיר ומחוץ לה. אה, וגם פה יש שירותים.
[תמונה: ארלוזורוב]

3 – תחנת המשטרה הבריטית באם-רשרש
לפני 1948 אם-רשרש היתה כנראה ישוב בדואי עונתי. אחרי הכיבוש הרסו את בקתות המגורים, אך השאירו את צריף תחנת המשטרה הבריטית. המקום, הנושק לחוף מפרץ ים-סוף, יפהיפה. או היה כזה לפני שריצפו את הרחבה וכלאו את החורשה הדלילה ממילא בין מלון לקניון. כשהיתי נער באילת משכו אותי ההורמונים לשם, כשגדלתי נמשכתי גם להיסטוריה המוכחשת. עוד אפשר לפגוש פה אילתים ותיירים שמחפשים מישהו לגפף, תחת פסל "דגל הדיו" המזדקר בגאווה לאומית מטופשת.
https://bligeula.wordpress.com/2009/11/20/13/
[תמונה: אם רשרש. הקישור צריך להיות מהמילים "משכו אותי ההורמונים לשם"]

4 – תחנת המשטרה בדיזנגוף
בתחנת המשטרה ברחוב דיזנגוף בת"א יש חדרים שהם של השב"כ. קראתי כבר כמה דיווחים על חברות וחברים שתושאלו שם, והיה לי הכבוד להיות מוזמן למקום בעצמי. התחנה נוחה באופן כללי, יש מים ומיזוג, הרבה מדרגות ומסדרונות. לשיחות עם השב"כ לא חיבות להגיע, מסתבר. אפשר לסרב ולא קורה כלום. חבל שידעתי את זה מאוחר מדי. התישאול יכלול בדרך כלל חוקר, פסיכיאטרית ומאבטח. יהיה אסור לך להקליט או לרשום. יבקשו שלא תספרי שנחקרת שם. אני מקווה שבשב"כ קוראות את גוגיי באדיקות.
http://www.shabak.gov.il
[הקישור צריך להיות מהמילה "שב"כ" שבמשפט האחרון]

5 – תחנת הרדיו "רדיו ראסיה"
הדבר הכי קול אחרי תחנת רדיו פיראטית, הוא תחנת רדיו-אינטרנט פיראטית. כש-ד' הזמין אותי להשתתף בהרפתקאה הזו, זה היה מרגש. הקלטנו תכניות, בנינו אתר אינטרנט ויצרנו תוכן שענין אותנו ועוד כתריסר א/נשים. בסופו של דבר זה נגמר, כמו הרבה דברים טובים, ולא נשאר אפילו קישור. אז הקישור שאתן הוא לתחנת רדיו-אינטרנט אחרת: רדיו קול החיות.
http://www.animalvoiceradio.com/?cat=4
[הקישור צריך להיות מהמילים "רדיו קול החיות" שבסוף]

6 – טחנת הרוח בשכונת ימין משה
ג'נטריפיקציה היא מושג מכוער, לתיאור מעשה מכוער של נישול כלכלי של תושבות מבתיהן. בשכונת ימין משה בירושלים גרו מהגרים מטורקיה וכורדיסטן עד שהאשכנזים ששלטו בעיר החליטו להפוך את המקום ל"שכונת אמנים" ולגרש את המזרחים העניים שגרו שם. טחנת הרוח ('טחנה' ב-ט' כי טחנו שם קמח) שהוקמה במקור כדי שאפשר יהיה למכור קמח בזול לעניים, הפכה לתפאורה לעשירים. כשהיתי קטנה, סבתי עליה השלום, היתה לוקחת אותי לטיולים רגליים לטחנה. ראינו שם את הכירכרה של משה מונטיפיורי והיא היתה שרה את "השר משה מונטיפיורי" של יהורם גאון. והרי חלק ממילות השיר הגיזעניות, הטופלות שוב על העות'מנים את אותם דימויים מזרחניים שחוקים:

וכשהיה השר מונטיפיורי בן תשעים
אמרו לו: "תעלה, כי שם למעלה מבקשים"
שאל אותם השר: "הגידו איך אוכל?
איך עלילת הדם בדמשק תבוטל?

הלא צריך ללכת לפחה הנבזה,
ל'גיד לו: תתבייש ואיך מרשים דבר כזה
ואם צריך לשים לו ביד איזה בקשיש
מן מתנה גדולה, אך שאיש בה לא ירגיש
אז מי אם לא אני לתורכי את זה יגיש?"

[תמונה: טחנת קמח]

7 – יצירה קלאסית גרמנית שאני לא מכירה בביצוע ספציפי מאד
למי שחיכו "לקצת תרבות", אז הנה: למרות שמעולם לא האזנתי לאופרה "ארגנור" מאת המלחינה ופטרונית המוזיקה פרידריקה סופי וילהלמינה (1709 עד 1758), מספרים לי שזוהי יצירה מורכבת ומענגת במיוחד. האזינו לביצוע מלא ההומור בניצוחו של ויקטור לוקאס מ 1995. לצערי תרבות כה מעודנת לא נמצאת ביו-טיוב, ולכן אתן קישור ליצירה אחרת של המלחינה הנשכחת והדגולה הזו. אני בטוחה שתתאהבו מיד.
http://www.youtube.com/watch?v=qClx-xn3q_4

8 – דוב30 באטרף
כמובן שהכינוי בדוי, כדי לא לחשוף את הפרופיל של המתוק הזה ליותר מדי פניות – הוא עוד עלול להיות עסוק מכדי להיפגש איתי. סקס משובח ויזיזות משובחת לא פחות. תחומי ענין שנעים מאמנות לנפש האדם, כישורי שיחה ונימוסי מיטה מהמעולים בפלסטין. אם מתאמצים למצוא חסרונות, הוא ציוני ולא-צמחוני. מחפשים בן-זוג מונוגמי? דוב30 הוא בחירה מעולה. אני לא מחפש בן-זוג, ודאי שלא מונוגמי, אז אנחנו מסתפקים בזה.

בן 30
עיר: באר שבע
אזור: אזור הדרום, ישראל
סטטוס: רווק
דת: יהודי חילוני
מעוניין בגבר
מראה: טוב
גובה: 172 ס"מ
שיער: חום
עיניים: חומות
מבנה גוף: גוף מלא
שער גוף: קצת
עישון: לא

[תמונה: אין תמונה (כלומר, יש תמונה וקוראים לקובץ 'אין תמונה']

9 – התחנה הישנה – טיפקס
אי-אפשר להשאיר את הטור בלי שיר הנושא שלו, שראוי שיהיה:
http://www.youtube.com/watch?v=X_ZTR5_N4Wg

10 – לינקים לתחנות שאנשים בחרו לפני
נכון לזמן כתיבת טור זה, (30 ליולי 2010) אספתי תחנות שמתאימות גם לי, מכל הכתבות בסידרה שהתפרסמו עד כה. כדי להראות שתרבות היא קופי-פייסט (העתיקי-הדבק), כדי להראות שאני כמו כולןם, וגם כי מרוב התחכמויות שעשיתי בטור הזה לא נשאר לי מקום לפרט תחנות שרציתי. למזלי אחרות כבר בחרו בהן. לתשומת לבכןם: מופע הקולנוע של רוקי, הסרט שיער, נחום גוטמן ואולי עוד כמה שפיספסתי מופיעים הכי הרבה כתחנות תרבות (ספרתי) ומראים גם כמה אנחנו דומות, בנוסף לשוני. באסה.

תחנה מס' 4 של ניצן אביב: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=8806
תחנה מס' 1 של ליאור קיי: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=8826
תחנה מס' 4 של ליאור אלפנט: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=8835
תחנה מס' 5 של עינת ויצמן-דיאמונד: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=8861
תחנות מס' 6 ו 10 של סיגל ברקאי: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=8943
תחנה מס' 6 של שז: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9002
תחנה מס' 3 (וגם קצת 4 ו 5) של יאיר הוכנר: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9068
תחנה מס' 7 של נועה רז: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9077
תחנה מס' 7 של שירי אייזנר: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9113
תחנה מס' 1 של יאיר קדר: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9165
תחנות מס' 3 ו 6 של נדב שטכמן: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9207
תחנה מס' 9 של חנה ספרן: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=9253

לסיום, אי-אפשר בלי זוכרות, קבוצת הבנים הפמיניסטים, כביסה שחורה, סלון מזל, מאבק אחד וסוגרות.

[קישורים לפי הסדר, צריכים להופיע על המילים שהם שמות הקבוצות:
זוכרות: http://zochrot.org
הבנים הפמיניסטים: http://salonmazal.blogli.co.il/archives/80
כביסה שחורה: http://www.blacklaundry.org
סלון מזל: http://salon-mazal.org
מאבק אחד: http://www.onestruggle.org
סוגרות: http://sogrot.com]

====================

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/7/31
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

הי יוסףה,
מצ"ב טור "10 תחנות" לאחר סידור והגהה קלה, עם כמה שאלות ובקשות מיוחדות.
אנא לאישורך.
בתודה רבה,
גלעד

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/7/31
To: גלעד <>

שלום גלעד🙂
נוכל לדבר על השינוים והבקשות, ואני בטוחה שנגיע להסכמות שיהיו מקובלות על שתינו, אבל יש דבר אחד שהוא לב הענין: הצנזורה על השב"כ. האם תוכל להרחיב מדוע יש לצנזר את המידע הזה, ע"פ איזה חוק, ואיך ניתן לנסח את התחנה הזו כך שלא יהיה צריך לצנזר אותה? האם זה עוזר שדברים דומים התפרסמו כבר בעבר באינדימדיה וברשימות מייל למיניהן?
בתקווה,
יוסי/ת
2010/7/31 גלעד <>

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/1
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

שלום יוסי,
אני לא מתכוון לפרסם את אותה תחנה.
אם תחליף אותה בתחנה אחרת ראויה יהיה באפשרותי לפרסם את הטור.
בתודה
גלעד

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/4
To: גלעד <>

שלום גלעד,
לא ענית על אף אחת מהשאלות ששאלתי, ואני מקבל מהמייל האחרון שלך את הרושם שאין לך כח או רצון להסביר, לא כל שכן לנסות לפתור את הבעיה.
אם אכן זה המצב, אז כמובן אין מה לדבר על פרסום הטור בגוגיי. אם אני טועה, וסתם לא היה לך זמן לענות לי בצורה יותר מפורטת – אנא העמד אותי על טעותי ונמשיך משם.
יום טוב,
2010/8/1 גלעד <>

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/4
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

שלום יוסי/ת,
אשמח מאוד לפרסם את הטור ללא התחנה הבעייתית ההיא.
כולי תקווה שתסכים להחליף אותה בתחנה אחרת שיהיה באפשרותי לפרסם.
שאר התחנות – נפלאות.
אנא עשה/י מאמץ על מנת שנצליח לפרסם את הטור, לאחר המאמצים שהשקעת בכתיבתו והמאמצים שהשקעתי בהכנתו לפרסום.
בתודה מראש,
גלעד

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/4
To: גלעד <>

שלום גלעד,
האם אפשר לפרסם במקום התחנה את הטקסט שלהלן?

4 – צנזורה בגוגיי
נמסר לי מאת עורך המדור שתחנה זו לא יכולה להתפרסם מסיבות של צנזורה. תוכלו לקרוא את הטקסט שהיה אמור להיות כאן, במלואו וללא צנזורה, בבלוג שלי: [קישור לבלוג]

יתכן שעד מועד העלאת הטור, אקבל הסכמה של אתר אחר לפירסום הטקסט המצונזר (בלבד) ואתן קישור לאותו אתר שיסכים לפרסם.

מה דעתך?

אם נראה לך שאני מגיבה בקטנוניות או לא לענין הרי זה משום שאף אחת לא אוהב להיות מושתקת. ודאי תבין זאת כחוקר תקשורת וכאדם שהמסרים שלו גם הם אינם עולים תמיד בקנה אחד עם המיינסטרים.

יוסףה

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/4
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

צר לי, אך לא.

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/4
To: גלעד <>

אם כך, אחפש במה אחרת.
2010/8/4 גלעד <>

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/4
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

חבל, כי שאר התחנות מצויינות.

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/5
To: גלעד <>

תודה על הפידבק החיובי והנחמד. הענין הוא שצנזורה, כפעולה תקשורתית, משאירה אותי בדרך כלל המום וכועסת. ביחוד כשבנוסף לצנזורה, אין הסכמה לחשיפת העובדה שאכן היתה צנזורה, ואין ניסיון לפתור את הבעיה בצורות שונות (כגון הפניה לפירסום אחר). בכל אופן, זה לא סוף העולם, הטור '10 תחנות תרבות' יסתדר גם בלעדי, ואני אמצא מקום אחר לפרסם בו את התחנות כולן, כולל הרביעית.

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/5
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

אני חושב שאת מציבה כאן בפני מכשול לא צודק ולא הוגן. זכותך כמובן להתעקש על אותה תחנה, מהשיקולים שלך, וזכותי להסתייג מלפרסם אותה במדור בעריכתי, מהשיקולים שלי.
ובכל זאת, חבל.
גלעד

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/5
To: גלעד <>

אכן חבל, גם לי.
אני מנסה למצוא דרכים לעקוף את המכשול (שלא אני הצבתי, אתה זה שרוצה לצנזר), אבל מה שאני מבינה ממך הוא שהאפשרות היחידה שאתה רואה היא להחליף את התחנה בתחנה אחרת. הצעתי לכתוב משהו אחר במקום התחנה – וסירבת, ולא הצעת הצעה חדשה משלך. אז אם הברירה שאתה מציב בפני היא לפרסם עם תחנה אחרת בימקום (שלא כתוב בה שהיתה צנזורה) או לא לפרסם במדור בכלל, אז אני בוחרת בלא לפרסם במדור בכלל. אם יש לך רעיונות נוספים אשמח לשמוע. מה פה לא הוגן ולא צודק מצידי?
2010/8/5 גלעד <>

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/5
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

אין לי כרגע רעיונות נוספים.

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/5
To: גלעד <>

טוב. אם לא אחשוב על פיתרון בקרוב, אפנה לפרסום במקום אחר. נו הרד פילינגז.

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/8/5
To: queer veg <queerveg@gmail.com>

נוט אט אול. בברכת שלום, חרות וצדק לכל בני אנוש ולשאר היצורים.

———-
From: queer veg <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/8/5
To: גלעד <>

אמן🙂
ואחרי הפרסום ב ע' קווירית התחילה ההתכתבות הבאה:

Forwarded conversation

Subject: האם נוכל לקבל את תגובתך לצנזורה בגו-גיי?
————————

From: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/9/4
To: tal <>, ע' קווירית <>

טל איתן שלום,
קטע שכתבתי שצונזר בגו-גיי עומד להתפרסם במגזין "ע' קווירית". אשמח לפרסם בסמוך לקטע את תגובתך על הצנזורה. אני מצרף את המגזין בפורמט PDF, הוא כמובן טרם פורסם, וכאמור נשמח לכלול בו את תגובתך. הקטע האמור הוא "10 תחנות תרבות של יוסףה מקיטון", ולפניו מסופר בקצרה על הצנזורה.
תודה ושבת נעימה,
יוסףה מקיטון וע' קווירית

הכל שקרים: חדשות ★ וידאו ★ דיעות
———-
From: Tal Eitan <>
Date: 2010/9/7
To: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Cc: ע' קווירית <>, גלעד <@.>, Yaniv Halperin <>, Roy Barak <>

שלום יוסי,
ראשית אתריע אומר כי פרסום הנ"ל מהווה, לשיטתי, הוצאת דיבה ולשון הרע הן כלפי האתר "גוגיי" והן כלפי עורך המדור, ד"ר גלעד פדבה.
זאת משום שבקטע ששלחת אלי יש – בעיניי – עבירה על מספר עקרונות אתיים ולתחושתי אף חוקיים, כך שהאשמת "גוגיי" בצנזורה הנה – בלשון המעטה – פגיעה חמורה ובלתי-מבוססת.
מבלי להיכנס לטיבו ואופיו המדויק של הקטע שביקשת לפרסם, אומר שלמרות שלא הייתי מעורב בהחלטה שלא לפרסמו (למעשה, ובינינו, אני שומע ממך על הנ"ל לראשונה עכשיו) – אני עדיין מצדד בה, בשל האספקטים הלגאליים של העניין.
גוגיי מחוייב לחוקי מדינת ישראל ולתקנון האתיקה שניסחה מועצת עיתונות. מחוייבות זו באה הן מעצם פעילותנו בשטח מדינת ישראל, והן בשל היותנו חברים במועצת העיתונות ומוכרים ע"י לשכת הפרסום הממשלתית – לע"מ – שבמשרד ראש הממשלה, כנדרש מגופי תקשורת רציניים ומשמעותיים בישראל. כפועל יוצא מכך, אנו מחוייבים לפעול על פי סטנדרטים וחוקים שונים, וזוהי דרישת בסיס לעצם יכולתנו להמשיך להפעיל את האתר במתכונתו והיקפו. לאורך השנים לא חסכנו בביקורתנו על גופים ממשלתיים שונים, ובהם גם המשטרה והשב"כ (עיון בארכיון האתר ידגים זאת עבורך בקלות ואני מציע לך לבדוק את הנושא). אולם הדברים שכתבת ועמימותם היו בעיתיים ואני מבין את עמדתו של ד"ר פדבה למרות שלא שוחחתי ע
אישית, לראייתי ד"ר גלעד פדבה, עורך המדור, ביקש לפרגן לך ולקדם את עמדותיך באמצעי תקשורת הפונה לקהילה מאוד רחבה ונאמנה של קוראים. לדעתי יש משהו מאוד צורם בהאשמות שאתה מעלה, ובתוקפנות המיותרת כלפי גוף שבסופו של יום רצה לעודד את פעילותך ולחשוף אותה לקהל קוראיו. אני סבור שהדיאלוג הזה היה צריך להתקיים עם גלעד ואיתי, טרם קפיצתך להאשמות ומסקנות חסרות יסוד, ופנייתך להוצאת דיבה בדבריך שעתידים להתפרסם בעיתון. בקשת התגובה אינה הזמנה לדיאלוג או הסבר, אלא כשמה כן היא. באופן שבו הועלה הנושא לדיון יש מעצם סגירתו-מראש לדיאלוג והפיכתו להתקפה חד-צדדית מיותרת, אלימה ופוגענית.
חבל.
העתקים: ד"ר גלעד פדבה, עורך המדור; יניב הלפרין – עורך ראשי של גוגייי; רועי ברק – סמנכ"ל הפורטל; עו"ד אלון לוי (בפקס).


טל איתן
קבוצת התקשורת GoGay

———-
From: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/9/8
To: Tal Eitan <>
Cc: ע' קווירית <>, גלעד <>, Yaniv Halperin <>, Roy Barak <>, עמית גפנר <>

שלום טל,

לא מפתיע אותי, לצערי, שאחרי שצינזרתם את הכתבה שלי, כעת אתם מאימים עלי בתביעה על לשון הרע והוצאת דיבה – ועוד טוענים שאני זה שאלים.

היתה לי התכתבות ממושכת עם גלעד כדי למצוא פיתרון לבעיה, הצעתי מספר פתרונות לפירסום, כולל פיתרון שלא מסכן את גוגיי בכלל, רק מודיע שפיסקה כלשהי צונזרה. כל הפיתרונות שהצעתי נידחו, גלעד התעקש שהדרך היחידה היא לפרסם תחנה אחרת במקום זו הבעייתית, מבלי להגיד שהכתבה שונתה בגלל בעיות צנזורה.

אגב, בתור עיתונאי עליך לדעת שצנזורה היא לא לשון הרע ולא הכפשה אלא מעשה שאתה נדרש לו מדי פעם, כפי שכתבת, בגלל חוקי המדינה- וכך גם במקרה זה. יש לך שם אחר למעשה הזה מ"צנזורה"? אני לא מכיר מילה אחרת. זו המילה החוקית, המקצועית והמשפטית לתיאור מה שעשיתם. כך שה"האשמה" שלי את גוגיי בצנזורה שרירה ועומדת.

ההקדמה שהוספתי לפירסום בע' קווירית אינה אלימה, אינה מתלהמת, היא פירוט יבשושי וכרונולוגי של מה שקרה, כפי שתוכל לראות בהתכתבות ביני לבין גלעד, אם מותר לי לשלוח לך אותה (גלעד, מותר?)

כתבת ש"בינינו", אתה פעם ראשונה מודע לסיפור. ובכן, ראשית, זו לא היתה אחריותי לעדכן אותך בדבר, אלא אחריותו של גלעד. אם אתה מרגיש צורך להיות מעורב במקרים בהם מפעילים צנזורה בגוגיי, אנא הנחה את העורכים שלך ליצור איתך קשר במקרים כאלה. מבחינתי גלעד הוא העורך של המדור, וכשהוא עמד על דעתו זה היה מבחינתי סוף פסוק, ובצדק. את הדיאלוג שלי ניהלתי איתו, ואכן כשביקשתי את תגובתך זו לא היתה פתיחת הדיאלוג מחדש, אלא רק בקשת תגובה.

אגב, מוזר לכתוב "בינינו" ולכתב עוד אנשים, אני מביןה מזה שהקטע שכתבת "בינינו" הוא לא לציטוט.

באקט של הוגנות, ביקשתי את תגובתך לפני פרסום בכלי תקשורת אחר. אני מאמין ש ע' קוירית יפרסם את תגובתך בגיליון הבא.

אני מפציר בך לקרוא את ההתכתבות ביני לבין גלעד, ואחר-כך אם תרצה להתנצל על שהאשמת אותי באלימות ואיימת עלי בתביעה בגין הוצאת דיבה – אני אסלח, ברוח החגים.

כל טוב,
יוסףה מקיטון

Forwarded conversation
Subject: התראה לפני הגשת תביעה משפטית נגד יוסף/ה מקייטון ועורכי "ע' קווירית"
————————

From: גלעד <>
Date: 2010/9/8
To: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Cc: , , Tal Eitan <>

שלום יוסף/ה מקייטון,
לצערי, בחרת בדרך מאוד מעוותת ומעוולת להציג את השתלשלות הדברים בטור שלך ב-"ע' קווירית". זו זכותי המלאה כעורך-מדור לקבוע שאחת מתחנותייך במדור "10 התחנות" אינה ראויה לפרסום, וזאת מבלי להיכנס לשאלה, האם מי שזימנו אותך לכאורה לאותה חקירה טעו בעשותם כך, אם לאו. אתר "גו-גיי" לא נמצא מעל החוק ואסור לו לחשוף סודות מדינה.
כמו כן, פרסמת את הטקסט לאחר שאני אישית ערכתי והכנתי אותו לפרסום, לאחר שהשקעתי בכך עבודה של שעות מרובות, וזאת מבלי שנתתי לך אי-פעם את רשותי ו/או הסכמתי לכך בשום צורה שהיא, ומבלי לפצות ו/או לשלם לי עבור העבודה שהשקעתי. הנני מודיע לך ולגפנר בזאת חד משמעית: אינני מוכן שתעשו שימוש כלשהו בעבודת העריכה שלי ואף אינני מתיר לך בשום פנים ואופן להשתמש בעבודתי כפי שעשית וממשיך לעשות בשיתוף פעולה לכאורה עם עורכי "ע' קווירית" ללא רשות ובאופן שערורייתי.
כמו כן, הנני תובע ממך בזאת להסיר לאלתר את דברי הוצאת לשון הרע לכאורה שפרסמת אודותיי. אם אתה ועורכי "ע' קווירית" לא תסירו מיידית לאלתר את האזכורים של שמי בהקשר לכתבתך ואם תמשיכו לעשות שימוש שלא כדין לכאורה בעבודת העריכה שלי, איאלץ להגיש נגדך ונגד עורכי "ע' קווירית" עמית גפנר תביעה אזרחית, כולל תביעה לפיצויי נזיקין והוצאות נוספות עפ"י חוות דעת משפטיות.
לא אתייחס כאן לנסיונותיך המכוערים לסכסך ביני ובין מר טל איתן בעלי אתר האינטרנט גו-גיי, אלא אתמקד בעיקר: אם הדברים המטעים שפרסמת אודותיי ב"ע' קווירית" לא יוסרו לאלתר מהאתר, אגיש תביעה עצמאית נגדך ונגד העורכים של אתר "ע' קווירית".
אני מכתב גם את העורכים של "ע' קווירית" עמית גפנר להתכתבות זו, למען תהיו כולכם מודעים לחומרת הדברים שפרסמתם אודותיי ולצורך להסירם מיידית מאתר האינטרנט ולא להפיץ אותם בשום צורה שהיא, הפצה שיש בה לכאורה משום הוצאת והפצת לשון הרע על השלכותיה.
אנא לתשומת לבכם.
על החתום,
ד"ר גלעד פדבה

—– Original Message —–
From: ★ QueerVeg ★
To: Tal Eitan
Cc: ע' קווירית ; גלעד ; Yaniv Halperin ; Roy Barak ; עמית גפנר
Sent: Wednesday, September 08, 2010 11:06 AM
Subject: Re: האם נוכל לקבל את תגובתך לצנזורה בגו-גיי?

שלום טל,

לא מפתיע אותי, לצערי, שאחרי שצינזרתם את הכתבה שלי, כעת אתם מאימים עלי בתביעה על לשון הרע והוצאת דיבה – ועוד טוענים שאני זה שאלים.

היתה לי התכתבות ממושכת עם גלעד כדי למצוא פיתרון לבעיה, הצעתי מספר פתרונות לפירסום, כולל פיתרון שלא מסכן את גוגיי בכלל, רק מודיע שפיסקה כלשהי צונזרה. כל הפיתרונות שהצעתי נידחו, גלעד התעקש שהדרך היחידה היא לפרסם תחנה אחרת במקום זו הבעייתית, מבלי להגיד שהכתבה שונתה בגלל בעיות צנזורה.

אגב, בתור עיתונאי עליך לדעת שצנזורה היא לא לשון הרע ולא הכפשה אלא מעשה שאתה נדרש לו מדי פעם, כפי שכתבת, בגלל חוקי המדינה- וכך גם במקרה זה. יש לך שם אחר למעשה הזה מ"צנזורה"? אני לא מכיר מילה אחרת. זו המילה החוקית, המקצועית והמשפטית לתיאור מה שעשיתם. כך שה"האשמה" שלי את גוגיי בצנזורה שרירה ועומדת.

ההקדמה שהוספתי לפירסום בע' קווירית אינה אלימה, אינה מתלהמת, היא פירוט יבשושי וכרונולוגי של מה שקרה, כפי שתוכל לראות בהתכתבות ביני לבין גלעד, אם מותר לי לשלוח לך אותה (גלעד, מותר?)

כתבת ש"בינינו", אתה פעם ראשונה מודע לסיפור. ובכן, ראשית, זו לא היתה אחריותי לעדכן אותך בדבר, אלא אחריותו של גלעד. אם אתה מרגיש צורך להיות מעורב במקרים בהם מפעילים צנזורה בגוגיי, אנא הנחה את העורכים שלך ליצור איתך קשר במקרים כאלה. מבחינתי גלעד הוא העורך של המדור, וכשהוא עמד על דעתו זה היה מבחינתי סוף פסוק, ובצדק. את הדיאלוג שלי ניהלתי איתו, ואכן כשביקשתי את תגובתך זו לא היתה פתיחת הדיאלוג מחדש, אלא רק בקשת תגובה.

אגב, מוזר לכתוב "בינינו" ולכתב עוד אנשים, אני מביןה מזה שהקטע שכתבת "בינינו" הוא לא לציטוט.

באקט של הוגנות, ביקשתי את תגובתך לפני פרסום בכלי תקשורת אחר. אני מאמין ש ע' קוירית יפרסם את תגובתך בגיליון הבא.

אני מפציר בך לקרוא את ההתכתבות ביני לבין גלעד, ואחר-כך אם תרצה להתנצל על שהאשמת אותי באלימות ואיימת עלי בתביעה בגין הוצאת דיבה – אני אסלח, ברוח החגים.

כל טוב,
יוסףה מקיטון


הכל שקרים: חדשות ★ וידאו ★ דיעות

2010/9/7 Tal Eitan <>

שלום יוסי,
ראשית אתריע אומר כי פרסום הנ"ל מהווה, לשיטתי, הוצאת דיבה ולשון הרע הן כלפי האתר "גוגיי" והן כלפי עורך המדור, ד"ר גלעד פדבה.
זאת משום שבקטע ששלחת אלי יש – בעיניי – עבירה על מספר עקרונות אתיים ולתחושתי אף חוקיים, כך שהאשמת "גוגיי" בצנזורה הנה – בלשון המעטה – פגיעה חמורה ובלתי-מבוססת.

מבלי להיכנס לטיבו ואופיו המדויק של הקטע שביקשת לפרסם, אומר שלמרות שלא הייתי מעורב בהחלטה שלא לפרסמו (למעשה, ובינינו, אני שומע ממך על הנ"ל לראשונה עכשיו) – אני עדיין מצדד בה, בשל האספקטים הלגאליים של העניין.

גוגיי מחוייב לחוקי מדינת ישראל ולתקנון האתיקה שניסחה מועצת עיתונות. מחוייבות זו באה הן מעצם פעילותנו בשטח מדינת ישראל, והן בשל היותנו חברים במועצת העיתונות ומוכרים ע"י לשכת הפרסום הממשלתית – לע"מ – שבמשרד ראש הממשלה, כנדרש מגופי תקשורת רציניים ומשמעותיים בישראל. כפועל יוצא מכך, אנו מחוייבים לפעול על פי סטנדרטים וחוקים שונים, וזוהי דרישת בסיס לעצם יכולתנו להמשיך להפעיל את האתר במתכונתו והיקפו. לאורך השנים לא חסכנו בביקורתנו על גופים ממשלתיים שונים, ובהם גם המשטרה והשב"כ (עיון בארכיון האתר ידגים זאת עבורך בקלות ואני מציע לך לבדוק את הנושא). אולם הדברים שכתבת ועמימותם היו בעיתיים ואני מבין את עמדתו של ד"ר פדבה למרות שלא שוחחתי ע

אישית, לראייתי ד"ר גלעד פדבה, עורך המדור, ביקש לפרגן לך ולקדם את עמדותיך באמצעי תקשורת הפונה לקהילה מאוד רחבה ונאמנה של קוראים. לדעתי יש משהו מאוד צורם בהאשמות שאתה מעלה, ובתוקפנות המיותרת כלפי גוף שבסופו של יום רצה לעודד את פעילותך ולחשוף אותה לקהל קוראיו. אני סבור שהדיאלוג הזה היה צריך להתקיים עם גלעד ואיתי, טרם קפיצתך להאשמות ומסקנות חסרות יסוד, ופנייתך להוצאת דיבה בדבריך שעתידים להתפרסם בעיתון. בקשת התגובה אינה הזמנה לדיאלוג או הסבר, אלא כשמה כן היא. באופן שבו הועלה הנושא לדיון יש מעצם סגירתו-מראש לדיאלוג והפיכתו להתקפה חד-צדדית מיותרת, אלימה ופוגענית.

חבל.

העתקים: ד"ר גלעד פדבה, עורך המדור; יניב הלפרין – עורך ראשי של גוגייי; רועי ברק – סמנכ"ל הפורטל; עו"ד אלון לוי (בפקס).

2010/9/4 ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>

טל איתן שלום,
קטע שכתבתי שצונזר בגו-גיי עומד להתפרסם במגזין "ע' קווירית". אשמח לפרסם בסמוך לקטע את תגובתך על הצנזורה. אני מצרף את המגזין בפורמט PDF, הוא כמובן טרם פורסם, וכאמור נשמח לכלול בו את תגובתך. הקטע האמור הוא "10 תחנות תרבות של יוסףה מקיטון", ולפניו מסופר בקצרה על הצנזורה.
תודה ושבת נעימה,
יוסףה מקיטון וע' קווירית

הכל שקרים: חדשות ★ וידאו ★ דיעות


טל איתן
קבוצת התקשורת GoGay

———-
From: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/9/8
To: גלעד <>
Cc: "amit.gefner" <>, d_tv25 <>, Tal Eitan <>

גלעד, אתה עושה מעצמך צחוק.
עצוב לי לראות זאת.
לא פרסמתי עליך כל הוצאת דיבה, לא השתמשתי בעבודת העריכה שלך (כפי שתוכל היטב לראות אם תשווה את הטקסט המקורי שכתבתי ושלחתי לך עם זה שפורסם ב ע' קווירית מול הגירסה הערוכה שאתה הצעת לי).
אדרבה, תבע אותי ונראה מה יקרה.
אני לוקחת אחריות מלאה על מה שכתבתי, ומבחינתי מסירה כל אחריות מע' קווירית.
תפסיק לאיים ולהפחיד. יש לי את ההתכתבות בינינו שמתעדת בדיוק את השתלשלות העניינים.
אם תבחר להתנצל על התנהגותך הביריונית אשמח לקבל את התנצלותך.
יוסי/ת

2010/9/8 גלעד <>

———-
From: גלעד <>
Date: 2010/9/8
To: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Cc: , , Tal Eitan <>

שלום יוסף/ה מקייטון,
התנהגותך שלך גסה מאוד, ואתה בז למאמציו של הזולת ולהשקעה המקצועית הרבה שהשקיע בטקסט שכתבת שנזקק לעריכה.
להווייתי, אינך יכול/ה, ראשי/ת או מוסמך/ת "להסיר אחריות מ-ע' קווירית" כי ברגע שאתר-אינטרנט זה נותן במה לדברייך, שיש בהם לכאורה משום הוצאת לשון הרע כלפיי, הרי הוא נושא באחריות לדברים המתפרסמים בו וזאת בנוסף לאחריות האישית שלך. חוקי לשון הרע ברורים מאוד בעניין זה.
חבל שאתה ממש מאלץ אותי להגיש תביעה משפטית לתשלום פיצויי נזיקין והוצאת לשון הרע, נגדך ונגד עורכי "ע' קווירית" כאחד (ולזכות בה).
אני חוזר ודורש ממך ומעמית גפנר להסיר מידיית לאלתר את האזכורים של שמי שיש בהם ברמה המשפטית הצגה מעוותת ומעוולת לכאורה של השתלשלות הדברים, וברמה האתית יש בהם מבע של התנהגות כפויית-טובה אדירה מצדך.
בכוונתי לקיים בקרוב ישיבה עם עורכת הדין שלי לדיון אופרטיבי על הפרוצדורה המשפטית.
העתקים:
עמית גפנר, עורכי "ע' קווירית"
טל איתן, הבעלים של אתר "גו-גיי"

———-
From: ★ QueerVeg ★ <queerveg@gmail.com>
Date: 2010/9/9
To: גלעד <>
Cc: "" <>, "amit.gefner" <>, Tal Eitan <>

גלעד, אני כבר לא יודעת איך להציל אותך מעצמך. כפי שכתבתי קודם: אין לך עילה לתביעה, לא היתה כאן כל לשון הרע או הוצאת דיבה, אלא כינוי פעולה בשמה. כמו כן לא השתמשתי בגירסת הטקסט שאתה ערכת, כפי שאתה יכול לקרוא.
תפסיק לנסות להפחיד אותי ואת ע' קוירית בתביעות חסרות שחר. זה פתטי.
אתה רוצה להמשיך לראות את עצמך כנאור ומתקדם (כמעט אמרתי ליברל) והמילה צנזורה מפריעה לך בדימוי העצמי הזה? חבל. לא היית צריך לצנזר, אם כך.

———-

33 תגובות ל-“10 תחנות תרבות, צנזורה ושובו של הדומו

  1. זה רק מוכיח שנטפלת לפדבה ואתה מנצל את הבלוג הזה כדי לסגור איתו חשבונות אישיים. יצאת קטן. אפשר לקוות שפדבה יגיש נגדך תביעה משפטית רצינית. הוא בטוח ינצח.

  2. גוגיי יצאו כרגיל קטנים ופחדנים… זו לא פעם ראשונה שהם מחליטים "לערוך" טקסטים בגלל הפחד מדעת הקהל / הממסד / פוליטיקאים שקשורים לקהילה / סיבות עלומות אחרות.
    על מה כבר אפשר להגיש תביעה במקרה הזה? הם בעצמם מודים שצנזרו, אבל כנראה משהו במילה "צנזורה" עושה להם לא נעים בגב… שיתמודדו.

    יוסי/ת – העם איתך!

    • אין כאן כל קשר לפחד- גוגיי כפופים לחוקים של העיתונות הישראלית ולא יכולים מבחינה טכנית-משפטית לפרסם את מה שנכתב בתחנה הרביעית.
      התביעה היא לא על פרסום באתר אחר, היא על הדברים המכוערים שנכתבו על העורך וכנראה גם על זכויותיו כעורך לשוני, שהשקיע שעות מרובות על עריכת התור שנכתב…

      יוסףה- זה ממש מגעיל, שאתר בא לקראתך מתוך הערכה אליך ואת/ה לא מוכן להתפשר על פסקא על סקס בחדרי השב"כ שנוגדת את האתיקה העיתונאית-ישראלית.

      • אין למיטב ידיעתי שום חוק שמונע מהם לפרסם את הדברים, ולשאלתי הם אף לא הצביעו על כל חוק כזה.

        אין שום סיבה שאתפשר, אחרי שהצעתי הצעות פשרה שנדחו על הסף.

        הם לא עושים לי טובה שהם מפרסמים טקסטים שלי אצלם. אני משקיעה בכתיבה לפחות כפי שגלעד השקיע בעריכה (שלא השתמשתי בה!). הם ביקשו ממני לכתוב. לא מוצא חן בעינהם? לא נורא. אבל שלא יתלוננו שאני מפרסםת במקום אחר וכותבת מה קרה.

    • תודה🙂
      הם כלואים בין שני רצונות סותרים:
      השיח הליברלי-עיתונות-חופשית וכו' שבו המילה צנזורה היא כנראה קללה מחד, והנסיון להיות יותר סטרייטים מסטרייטים מאידך. להתיישר עם הקולקטיב הלאומי ובד בבד להיות כלי תקשורת חופשי ובועט. אכן בעיה.
      ובשביל הצחוקים: איזה עם איתי? כי יש כמה…
      מה המקרים האחרים שאתה זוכר שטקסטים נערכו בגלל פחד ממה יגידו?

  3. הso-called איומים של טל איתן בתביעה משפטית הם כ"כ מגוחכים ועלובים, שאני אפילו מרגיש אידיוט לומר לך "אל תיבהל".

    כל הכבוד לך שעמדת על שלך והחלטת לפרסם את הטקסט. אני חייב לומר שמהיכרותי עם שני החבר'ה, אני מופתע מאוד מהבריונות שהם הפגינו כלפיך בהתכתבויות הללו.

    • גם אני הופתעתי! כמו שאפשר לראות בתחילת ההתכתבות אני דוקא מרוצה שגלעד פנה אלי, ולא ציפיתי ממנו להתנהגות כזו. לגבי גוגיי כבר שמעתי על פרשות לא נעימות מבחינה עיתונאית כך שהאתר כמוסד תקשורת לא מפתיע אותי כל כך. לצערי. מרגע שנוצרה המחלוקת, כבר לא הפתיע אותי כלום. אני רגילה לכך, שמי שמפעיל כח מאשים את מי שהכח מופעל נגדו, כביכול אני כאן זו שלא בסדר. נו, טוב, נתמודד עם זה.

  4. יוספה יקירי,
    כולי נפעם ומלא הערצה לחשיבתך המקורית, הבאה לידי ביטוי בטקסט שכתבת, אבל לא פחות גם באה לידי ביטוי בתכתובת שלך. גם כשצריכות להיות יבשושי, עדיין אתה מוצאת את הדרך לכתוב באופן שנעים לקרא אבל ברור שנכתב בדיוק רב.

    אני מעריצה!🙂

    אגב – גם ההכרה החדה והעירנות להפעלתו של כח כנגדך, מעוררת הערצה-של-חברה-לדיכוי-המשותף. שאפו.

    גלעד וטל, לא יצא לי לשמוע את גרסתכם לסיפור, שהרי הטקסט כאן נערך ע"י צד אחד (ועדיין מכיל ציטוט מלא ומדוייק שלכם, כך אני מתרשם). אשמח לשמוע את דברכם באופן לא-מתווך, לפני שאשפוט. ועדיין, רוצה להגיד לכם שהתכתובת, כפי שמוצגת בדף זה, עושה לי הרגשה לא נוחה. קשה להניח ששניכם לא מצאתם פתרון יצירתי לאתגר המקצועי שיוספה העלה בפניכם. הרי כפי שאמרת, טל, נושאים בטחוניים וביקורת על הממסד אינם זרים לגוגיי. אז מדוע הפעם כל כך קשה להתמודד עם הביקורת שביקשה יוסף להעלות ברשימה? ומדוע הוצע רק פתרון אחד, וגם הוא לא-כל-כך-יצירתי (לברוח מהבעיה זה לא ממש יצירתי). הרי אפשר היה גם לעצור לרגע את שעון-העצר ולבקש סיוע יצירתי מאנשות נוספימות. אני למשל מתנדב להיות לעזרתכם במקרים כאלו.

    נו טוף.

    מאחל לכל החברותים שנה טובה וברכת "מודה ועוזב/ת ירוחמ/ה",🙂
    ברוך

  5. א. התחנות שלך יוספה – מבריקות. אלה פנינים של פרוזה. באמת בבאר שבע עדיין יש אקשן? רק תיקון קטן: גלורי הולס הם יותר מאשר חורי הצצה.
    ב. לגבי הסערה, עצבנות אוגוסט התפשטה פה כהוגן. מקווה שזה יחלוף כי חבל.

    • תודה🙂
      כן, באר-שבע סקסית ותוססת כבעבר (העבר שלי בעיר היה לפני 13 שנים בערך).
      אכן גלורי-הולס הם יותר מחורי הצצה, ומן הראוי להרחיב בנושא🙂
      מקוה יחד איתך שרוחות הסתיו יביאו קצת הומור ואורך רוח לאיזורנו הוירטואלי.

  6. פינגבק: גלעד פדבה – עורך גוגיי – מפחד מהשב"כ ומאיים בתביעה – צנזורה « פח הזבל של ערן ורד

  7. התגובה שלהם ממש לא מובנת לי.

    באמת מעניין להבין מאפוא הם באים אבל כנראה זה יהיה חזרה על אנחנו יכולים לפסול ולא חייבים להסביר למה.

    לא שאני מבין בזה אבל, זה נראה שהם יותר קדושים מהעיתונים היומיים שמפרסמים שיש צנזורה/ צו איסור פרסום כשהם לא יכולים לפרסם. ולמיטב ידיעתי מצנזרים רק כשהצנזורה אוסרת לפרסם ולא מצנזרים את עצמם.

  8. יוסףה, אני נרגש. לא יודע איך להודות לך על מה שהכתיבה וההתכתבות המצוינות שלך הביאו לעולם. IOU אקשן בגלורי הול הקרוב, למקרה הלא סביר שהתחנות שלך יהיו אי פעם שוממות או משעממות.

    • רועי, טוב לקרוא סוף סוף הצעה הגונה בבלוג!
      יאללה, ברינג איט און🙂 כלומר, תודה על המחמאה.
      ונראה שאתה דוקא יודע בדיוק איך להודות לי…
      נ.ב. מה הכתיבה וההתכתבות שלי הביאו לעולם? מסקרן!

  9. את/ה בסה"כ קוויר/ית שיצא/ה מכלל שליטה. אז גוגיי לא פירסמו את התחנה שלך ונראה כי יש להם יש אחריות כגוף תקשורתי. האם כפועל יוצא הם צריכים להיות כפופים לאג'נדות הפתאטיות שלך?
    לא פלא שהקבוצה הרדיקלית הזאת שנקראת "קווירים" לא מעניינת אף אחד. קבוצה של מחפשי צרות ופרובוקציה. להבא תכוונ/י את התותח/ים הכבד/ים שלך למי שבאמת נגדכם ולא נגד מי שמוכן לתת במה לטירוף שלך.

  10. יוסףה,

    צ'מעי, אני איתך בקטע של הסתירה הפנימית בין מגזין יעני אלטרנטיזי ללהט"בים, שמצנזר את העובדה(?) שלהט"בים מהווים יעד שגרתי לחקירות שב"כ.

    אבל יותר מאשר מאבק בצנזורה ובשב"כ, אני רואה כאן את פגיעתו הרעה של הדוא"ל כאמצעי לפתרון עימותים. ההיפך: דוא"ל זה אמצעי לקחת עימות בגודל זבוב ולעשות ממנו מלחמת עולם. במיוחד, רחמנא לצלן, כשלשני הצדדים כרומוזומי XY (בלי קשר לתודעה המינית) – אבל זה קורה גם לצירופים אחרים.

    זה קרה גם לי לא פעם, בעצם יותר מדי פעמים. אולי הפעם הכי רלבנטית כאן היא עימות שהיה לי עם עורך ב"גדה השמאלית" לפני חמש שנים על… צנזורה. כמו במקרה שלך, בגדול היה ברור שאני צודק, אבל באיזשהו מקום עורכים מתייחסים לאתר שלהם בצורה טריטוריאלית ומגוננת, והתחושה הזו שלהם היא גם לגיטימית. התחלנו מלחמת דוא"ל שלא נגמרה טוב.

    במקרה שלי עם הגדה, אני שרפתי לעצמי מקום שנהניתי לכתוב בו, והם איבדו כותב די מעניין ומקורי (אני חושב, עם כל הצניעות) שתרם לפחות מאמר כל חודש. למרות שמאוחר יותר הכרזתי על סולחה, כבר לא חזרתי לכתוב שם בקביעות.

    במקרה שלך, יכול להיות שאם במקום לירות מייל לגלעד היית מריםה טלפון או (יותר טוב) נפגשת איתו על כוס קפה או (עוד יותר טוב) כוס בירה, הכל היה נגמר אחרת ואולי הייתם מוצאים פתרון עוקף-צנזורה שלא גורם לגלעד להרגיש שהוא מעמיד את המדור שלו או את עצמו בסכנה.

    חוץ מזה, התחנות עצמן מרתקות. ואשמח – אם נזכור שהבעייה האמיתית היא לא גוגיי אלא ממלכת החושך – אם תרחיבי בנושא התחנה הרביעית.

    תודה, אסף

  11. טקסט מרתק ועצוב ומקומם. תודה על התחנות מעוררות ההשראה ותודה על ההתעקשות לא לפחד ולהישאר נאמנה לפעולה לא אלימה מול ממסד כל-כך אלים ומאיים.

  12. פינגבק: מכתב פתוח לגוגיי, לד"ר גלעד פדבה ולטל איתן « בלי גאולה

  13. סיפור מרתק- תודה שהבאת אותו- ואני מצטער שאתה נאלץ לספוג קיתונות של אלימות בתמורה לכך שתרמת מזמנך ומחוויותך להנאת אחרים
    חבל שהאתר המוביל של הקהיל"ה הלהטבית משתתף בצורה כל כך גסה ואלימה במשחק הפשיסטי של הכחשה והשתקה- משחק שהופעל לא פעם נגד אותה קהילה עצמה

  14. למרות שהייתי אמורה לדעת כבר למה לצפות כשאקרא את התכתובת הזו, בכל זאת קצת נדהמתי.
    אבל גם משהו בתדהמה הזו מוכר-
    באופן שבו הכוחנות והבריונות מתפרצות פתאום מבלי שיהיה ברור למה
    (מעבר להסבר שחוזר על עצמו כמה פעמים ורומז שהכוחנות יכולה פשוט לשמש כסיבת עצמה – "זו זכותי!")
    ובעיקר באופן שבו הכוחנות מסווה את עצמה במלים גבוהות, או לפחות כאלה שתופסות את עצמן כגבוהות (אפשר להגיד גבוהות לכאורה, כמחווה לשימוש הרב כלכך שנעשה ב"לכאורה" הזה בתכתובת איתך. זה ללא ספק יצר תחושה של איזה צדק חסר פשרות ואמת בלתי ניתנת להכחשה [לכאורה]).

    ואגב, נראה שגם גלעד הזה חיפש הצדקה.. והוא מצא אותה, ואפילו מצא מלחמת חורמה לנהל למענה, ואין יותר מוצדק מזה. ועכשיו הוא מסתובב לו בעולם כשכל ההצדקה כולה בידיו, אז אין פלא שיש מי שמרגיש מנושל ממנה..

  15. בתור מי שלא מכירה אף אחד מהמעורבים וקצת מתבוננת מהצד כל ההסלמה של הסיפור הזה היא ממש לא מחוייבת וגם לך יוסףה יש בזה חלק. זה נכון שביקשת מגלעד חזור ובקש שיסביר לך למה הוא לא מוכן לפרסם את הפיסקה הרביעית (ואני עצמי לא יודעת אם הייתי יכולה להיות מספיק חכמה וכמו שהציעו לך פה, פשוט להרים טלפון) אבל הצעות 'הפשרה' הן לא באמת כאלו והבחירה להכריז מלחמה (כפי שעולה מתכתובות המייל שצרפת) היא רק שלך – בתור זאת שהכריזה על נו-הארד-פילינג יכולת פשוט לפרסם את הטור שלך בע' קווירית בלי לשגר עקיצות לגו-גויי.

    בתור צופה מהצד אני יכולה להגיד לך שהאלימות והכוחנות בסיפור הזה מגיעה משני הצדדים. מה שנכון זה שהוא התחיל, אם זה מנחם אותך.

  16. מר יוסף הנכבד.
    א. היומרה שלך לנסות ולבקר את המושג "תרבות" באמצעות פירוק הביטוי "תחנות תרבות" לגורמיו – הוא פתאטי ומטופש. יכולת לאסוף כמה מבעים תרבותיים חתרניים, אלטרנטיביים, סוטים וכיו"ב אבל במקום לטרוח ולהתאמץ בחרת לשתף אותנו בכמה חוויות מיניות-סליזיות רדודות שכבר דשו ולשו בהם לעייפה, וגם בחרת לשחק את הילד הרע שמנסה לבעוט בכול – וגם זה כבר נדוש, לעוס ומאוס. אגב, אם נחזור למושג ה"תחנה", הייתי מציע לך בהזדמנות הקרובה לבקר באחת התחנות לבריאות הנפש – ולו רק כדי להסדיר אחת ולתמיד את שאלת הזהות המינית שלך, לפחות ברמה הלינגוויסטית.
    ב. צר לי על כך שהחוויה ההומוסקסואלית היחידה, ככל הנראה, שהתנסית בה היא שיטוט בגנים אפלים, שירותים ציבוריים פעילים, או מפגשים מזדמנים עם טיפוסים דוגמת דוב30. אציע לך להרחיב מעט את אופקיך – כי פה ושם יש גם פניני ספרות, קולנוע, תיאטרון, מחול וכיו"ב להט"ביים, וגם תרבות סטרייטית, השם ישמור…
    ג. גלעד פדבה (מהיכרות קצרה עמו) הוא איש נעים הליכות, משכיל וטולרנטי. אם הצלחת להוציא אדם כזה מכליו, אתה באמת יכול לזקוף לעצמך ציון לשבח בבלתי נסבלות (ואני בטוח שאני גורם לך עכשיו להסמיק מאושר מגודל המחמאה)

  17. פינגבק: מילולינות 3 – ד’ זה דומו | בלי גאולה

  18. הגעתי לכאן באיחור אבל בכל זאת אומר שיש בכל התכתובת הזו עליבות גדולה מאוד עבורך, יוסי. לגו-גיי יש אחריות כגוף עיתונאי והעורכים יצאו מגדרם כדי להסביר לך את זה. אתה סירבת והחלטת לעלות על בריקדות ולצרוח מבלי שיש בכך ולו שמץ של הגיון או הגינות. אמנם עברו מים רבים מאז הדבר הזה פורסם אבל הגועל הזה לא ראוי היה לקבל במה בגוף תקשורת שמכבד את עצמו. מה שעשית כאן וזה כולל לחשוף באופן חד צדדי התכתבות מערכתית הוא ללא ספק פגם אתי שמראה כאן מי משחק מלוכלך ומי מתלהם וזה לגמרי אתה.

  19. פינגבק: מכתב פתוח לגוגיי, לד"ר גלעד פדבה ולטל איתן | בלי גאולה

  20. התלהמות מיותרת. בגלל א/נשים כמוך פעילימות רבים בקהילת הלהטב"קא מפסיקימות לעשות זאת. אם את חייבת לריב עם מישהו עדיף שתעשה את זה מול אלו שבאמת סותמים לך את הפה ולא למי שביקש/ה לתת לך במה. מגעיל.

כתיבת תגובה

