שיבוש פרסומות – יין, תוכנה, שירה ומחאה

הנה אני מיסדת פינה חדשה בבלוג: שיבוש פרסומות. אם אני נתקל בשיבוש יפה, ואם יש לידי מצלמה – הוא יעלה לבלוג. לאחרונה נתקלתי בשני שיבושים נחמדים, והיתה לידי [מישהי עם] מצלמה.

יין כיבושים

הפירסומת הזו ליין בעיתית. גם יין שמיוצר ברמת הגולן, כלומר בסוריה הכבושה, וגם מסע-פרסום שמעודד משוררותים לכתוב שירים מסחריים לקידום מכירות. אבל… אני לא לגמרי נגד. כלומר, שירה ואמנות בכלל היא תמיד מסחרית, גם כשהיא כאילו לא. אנדי וורהול וכל זה. ומשוררותים צריכיםות להתפרנס. אני בעד. אבל זה קצת בוטה, לא? אולי. בכל אופן, אהבתי את התגובה, וצילמתי, והנה:

שיבוש פרסומת ליין רמת הגולן

שיבוש פרסומת ליין מרמת הגולן

אם אתם מתקשות לקרוא בגלל תנאי הצילום הלא מושלמים, זה מה שקורה שם: על פרסומת ליין מרמת הגולן, שמיכה שטרית כתב לו שיר הלל, מופיע שיר אחר, על כיבוש אכזר, שמזמין את הפליטות לשוב (כפי שאכן עשו קומץ מהן לא מזמן). ליד חתימת המשורר, מיכה שיטרית, נוסף התואר "הגזען".

לאן מגיעות כולם

הפרסומת הבאה היא בעצם מודעת גיוס לאמדוקס. התמונות מדברות בעד עצמן:

התחלתי באמדוקס... והיום אני גר במאהל

התחלתי באמדוקס... והיום אני גר במאהל

ועוד אחת, למעשה מהצד השני של אותה תחנת אוטובוס בבאר-שבע (מול הבית שלי!)

התחלתי באמדוקס... והיום אני גר במאהל

התחלתי באמדוקס... והיום אני גר במאהל

לא כל דבר צריך להיות קשור למחאת האוהלים, אבל חלק מהדברים בהחלט מתקשרים יפה🙂

4 תגובות ל-“שיבוש פרסומות – יין, תוכנה, שירה ומחאה

כתיבת תגובה

