מתוך הבלוג של לילך בן-דוד

הנה דברים שאמרה לילך בן-דוד בהייד פארק נשים. לצערי הרב דבריה הופסקו לפני הסוף ושתי הפיסקאות האחרונות לא הוקראו. אתןם יכולותים לקרוא בבלוג שלה "רווחים לפני חיים" (או כאן למטה) את הדברים במלואם, לצד פוסטים מצוינים נוספים. תודה, לילך.

רווחים לפני חיים

ביום חמישי האחרון השתתפתי בהייד פארק נשים שארגנו נשות אתר onlife בנמל תל- אביב. הנה מה שהיה לי להגיד:

[אזהרת טריגר: אלימות מינית, אונס, פגיעה בבעלות-חיים ורצח]

לעדי וינטר, שלימדה וממשיכה ללמד אותי מה זה פמיניזם ומהי חמלה.

שש בבוקר. קור כלבים במדגרה ליד ראשון לציון. שלושים ושתיים אלף אפרוחים ואפרוחות בקעו ביממה האחרונה אל תוך האור האדום המחליא שאמור לספק תחליף זמני לאם הדוגרת שהם לעולם לא יכירו.

המיון מתחיל. על פס ייצור (לא תיאורטי, לא מטאפורי) גבר אנושי מרים, בחפזון ובלי טיפה מהעדינות שטובעת רכותם הצהבהבה של היצורים החיים בארגזים שמולו, כל אחת ואחד מהם, ובוחן את איברי המין שלהם. את הזכרים הוא זורק ימינה, את הנקבות שמאלה.

הזכרים ייחנקו או יימעכו למוות בתוך שקיות זבל לפני שתעלה שמש הצהריים הראשונה של חייהם, בהם אין לתעשיה תועלת. לנקבות,

View original post 733 מילים נוספות

3 תגובות ל-“מתוך הבלוג של לילך בן-דוד

  1. תודה ללילך ותודה ליוסי ותודה לעדי המהממות.
    תודה שאתן מלמדות גם אותי, ותודה שאתן נותנות מילים ונוכחות לדברים כ"כ חשובים וזועקים.
    בא לי להפיץ את זה לכל מי שאני מכירה.

  2. גם אני קראתי את הרשומה המלאה. הדימוי הראשון שעלה בראשי, כשקראתי את מה שנאלצים האפרוחים לעבור, היה ד"ר מנגלה.
    אני טבעונית מאוגוסט 2012, ולפני כן השתתפתי בתעשייה המחרידה הזו, בתור lacto-ovo vegetarian. אני מתביישת בכל התקופה ההיא, ובסכי העיניים שענדתי לעצמי, כדי לאכול פשטידה ויוגורט. עצוב מאוד, שעם שאומר על מעשי היטלר ואנשיו "לעולם לא עוד", עושה בדיוק את אותם המעשים, ובדיוק באותם טיעונים של נחיתות מבחינת species.

כתיבת תגובה

