היה מצעד בבאר-שבע?

[עריכה] היתה כאן הזמנה למצעד נוסף בב"ש שבוטל [סוף עריכה]

אם לא הייתן בעצרת הגאווה בבאר-שבע, או שהצטרפתן למצעד שיצא ממנה בזמן הנאומים, הנה כמה מהדברים שאולי פספסתן:

1 – עתליה ישראלי נבו דיברה מדוייק וכואב ומצויין: https://www.youtube.com/watch?v=OC11J4CXkfI

2 – גיתית שירה דהן יצאה בצדק נגד החילונאורות והנסיון לגרום לעימות בין "דתיים" מחד ל "ליברלים" מאידך. הנה דבריה:

לפני שנה בדיוק הקמנו, קבוצה של חברות וחברים קבוצה מדהימה לאנשים טרנסג'נדריםות דתייםות, ואני מזמינה אתכםן להצטרף, לתרום ולתמוך בנו.

הקהילה הגאה ותנועות הגות קוויריות ולהט"ביות מעודדות אותנו לפרק הלימות והנחות יסוד, להבין שידע העולם הסדור אליו חונכנו מורכב יותר מכפי הנראה במבט ראשון.

הגמישות והמורכבות המחשבתיות האלו משום מה אינן משעתקות את עצמן לצערי כאשר אנו חושבים על דת ואמונה.

בימים האחרונים הפיד שלי בפייסבוק ובחיים מלא בתגובות שונאות כלפי אלוקים ותורה. לפתע כל המורכבויות נשמטות ונעלמות, וה"דת" הופכת להיות יצור מונוליטי מטיל אימה ונוטף פרימיטיביות, אשר חושף שיניו בתוקפנות כלפי קהילת הלהט"ב.

להבנתי, המשוואה הלעומתית הזו נועדה לייצר ניכור, זרות ופילוג בין קהילת הלהט"ב החילונית לעולם האמוני וללהט"בים דתיותים.

התוצר של החשיבה המפוצלת הזו הוא ששופכות את התינוקת עם המים, כלומר להטב דתייות נזנחות ללא גב. מרגישות שוב עזובות, מדוכאות ומוכרחות לבחור, חוויות שחלקן מוכרות להם מקהילות דתיות שמרניות.

אני מזמינה כל אחת לעצור ולחשוב על כך שנרטיבים דתיים ואמוניים הם מרובים ומורכבים, בדיוק כמו אלו המיניים והזהותיים. הפנים הכעורות שחושפות אלינו שיניים אינן פני הדת, אלא פני השנאה והבורות.

במרחק המדומיין בין אמונה ללהט"ב יש עולם, וחיים בו אנשותים בשלום עם אלוקיהם וחברותיהם לקהילה הגאה. להטביםות דתיותים קיימות, אל תאלצו אותנו שוב לבחור צד.

להטב ודתיות מסרבות להיות אויבות!

קוויריות ודתיות מסרבות להיות אויבות!

web

השדולה נגד חילונאורות היא גם המצאה של גיתית המעולה – גם גאה וגם פרימיטיבית!

3 – עומרה לוי-חזן המעלפת הציגה את עצמה כך:

שמי עומרה לוי-חזן, אני גרה מעל לעשור בבאר שבע, חיה בזוגיות עם אהובתי יעל, אמא למעיין שהולך על שתיים ולדילן שהולך על ארבע. אני עובדת סוציאלית באיגי-ארגון הנוער הגאה, אחראית תחום הטיפול בקהילה הגאה בת.ל.מ (תחנה לבריאות המשפחה) באר שבע, ומתנדבת בחוש"ן.

ההדגשה שלי. בהמשך קשרה עומרה דברי אהבה לבאר-שבע שאני לא יכולה שלא לצטט אותם:

אני רוצה להודות לעיר שלי באר שבע שאפשרה לי זאת, שבזכותה יכולתי לחיות את חיי כמו שהם באמת, לאהוב מכל הלב באופן שלא יכולתי לחלום שארגיש ככה, להודות לעיר הזאת על החירות שאפשרה ומאפשרת לי ולאחרות ולאחרים להטב"קים, שרבים מהםן בוחרותים לעבור לבאר שבע כדי לחיות את חייהםן כמו שהםן חפציםות…

ואני מצרףת כאן את הטקסט המלא של עומרה למי שרוצה

בזמן שהנאומים המעולים האלה נאמרו מעל הבמה, יצאנו כמה עשרות להט"ביות פרועות ועשינו מצעד, בליווי משטרתי כבד, שהחל ברחבת הערייה, הדרים עד סניף הדואר המרכזי על רגר, הצפין חזרה עד רחוב ווינגייט וחזר לרחבת העצרת. היה כיף, קיבלנו נאצות וקריאות עידוד (יותר עידוד) והמשטרה הוסיפה נופך בידיאסאמי לעניין.

לאחר מכן, בודאי שמעתן, מפגין נעצר(!) משום שצילם שוטר שאמר לאמא של המפגין שהשלט שלה "מגעיל". השוטר אף המליץ לחבריו "לרחוץ ידיים" אחרי שעזרו לו לעצור את המפגין. קלאסה.

4 – לבסוף, לצערי אין לי תמונה של הבאנר שכתוב עליו: "אנחנו מזדיינותים בתחת (ומזה לא נולדים חיילים)" אבל יש לי את שתי התמונות האלה:

אחי, במקום בשר תאכל זין

אחי, במקום בשר תאכל זין

בי-די-אס זה חרם מחרמן

בי-די-אס זה חרם מחרמן

3 תגובות ל-“היה מצעד בבאר-שבע?

  1. פינגבק: לאיזה גן אתה אוהב ללכת? – עלון מהמצעד | בלי גאולה

  2. תודה על ההצצה עבור הערפדיות.

    חילונאורות, תודה על הביטוי והאמירה!
    בא לי שנלכלך את הנאורות הנקיה, נאורות שרק רוצה שקט נקי שבו היא תיטיב לשמוע את חופש הביטוי להגמון – ושהשאר לא יפריעו!, בזמן שתתמוך במהפכות צבאיות לדמוקרטיה הנאורה שלה, ותוכל להרגיש כה נאורה בנאורותה בזמן שרומסת ומבזה, בנאורות נקיה ועל פי כל כללי הטקס, את כל כפויי הטובה שלא מודות לה על הנאורות הקדושה שהיא מרעיפה עליהםן.

    ומגניב גאווה מתפזרת גאוגרפית, וניכוס גנים אחרים🙂

    עתליה – כוח מהמם לפירוק הכוח.

    בעוד אני פחות מתחברת לכל כליי הזין ככלי מתמיד לשינוי בשאר השלטים, אני מריעה לרעיון המנוסח *מבריק* של לקשור קצת קינק ותשוקה לאקטיביזם בדס מממ…

    • איזה כיף תודה רבה! אני אעביר לגיתית את ההתלהבות מהמילה שהיא טבעה: חילונאורות. באמת מוצלחת מאד. הזין בשלטים קצת חושף את המהלך שלי בחודשים האחרונים לנכס מחדש פרקטיקות הומואיות אחרי ניכור ארוך שנים בינינו עקב הפקעתן ע"י דומואים. מביןה איך זה נראה בהקשר הכללי ולוקח בחשבון.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s